নতুন দিল্লীঃ বিদ্যালয়ৰ পাঠ্যপুথিৰ পৰা পুনৰ আঁতৰিল ইতিহাসৰ বহু অধ্যায়। ভাৰতত মোগলৰ শাসনক লৈ শেহতীয়াকৈ পাঠ্যপুথিত সংঘটিত কৰা সালসলনিৰ পিছত এইবাৰ ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা গৱেষণা আৰু প্ৰশিক্ষণ পৰিষদে দ্বাদশ শ্ৰেণীৰ ৰাজনীতি বিজ্ঞানৰ পাঠ্যপুথিৰ পৰা আঁতৰাই পেলালে বাবৰি মছজিদ, হিন্দুত্ববাদী ৰাজনীতি, ২০০২ চনৰ গুজৰাট হিংসা আৰু সংখ্যালঘুৰ সৈতে জড়িত অধ্যায়।
ইয়াৰ উপৰিও ‘হৰপ্পান সভ্যতাৰ উৎপত্তি আৰু পতন’ আৰু আৰ্য অনুপ্ৰৱেশৰ সৈতে জড়িত তথ্য সন্দৰ্ভত ইতিহাসৰ পুথিখনতো পৰিৱৰ্তন কৰা হৈছে। এনচিইআৰটিয়ে বৃহস্পতিবাৰে নিজৰ ৱেবছাইটযোগে পাঠ্যপুথিৰ এই পৰিৱৰ্তনৰ বিষয়ে অৱগত কৰে। হিন্দুস্তান টাইমছৰ প্ৰতিবেদন অনুসৰি পাঠ্যক্ৰমত কৰা এই পৰিৱৰ্তনসমূহ এই শৈক্ষিক অধিবেশনৰ পৰাই কাৰ্যকৰী কৰা হ’ব।
উল্লেখ্য যে, কেন্দ্ৰীয় মাধ্যমিক শিক্ষা ব’ৰ্ডৰ অধীনত থকা বিদ্যালয়সমূহত এনচিইআৰটিৰ পাঠ্যপুথি পাঠদান কৰা হয়, যাৰ সৈতে ভাৰতৰ প্ৰায় ৩০ হাজাৰ বিদ্যালয় সংযুক্ত হৈ আছে। প্ৰতিবেদন অনুসৰি, ৰাজনীতি বিজ্ঞানৰ কিতাপখনৰ অষ্টম অধ্যায়ৰ ‘ভাৰতীয় ৰাজনীতিৰ শেহতীয়া উন্নয়ন’ৰ পৰা ‘অযোধ্যা ভাঙি পেলোৱা’ৰ উল্লেখ আঁতৰোৱা হৈছে। ইয়াত ‘ৰাজনৈতিক সংগঠনৰ বাবে ৰাম জন্মভূমি আন্দোলন আৰু অযোধ্যাৰ (বাবৰি মছজিদ ভাঙি পেলোৱা)ৰ উত্তৰাধিকাৰ কোন?’ ইয়াক ‘ৰাম জন্মভূমি আন্দোলনৰ উত্তৰাধিকাৰ কোন?’লৈ সলনি কৰা হৈছে।
ইয়াৰোপৰিও বাবৰি মছজিদ আৰু হিন্দুত্ববাদী ৰাজনীতিৰ উল্লেখো এই অধ্যায়ৰ পৰা আঁতৰাই দিয়া হৈছে। ইয়াৰ পূৰ্বে এই অনুচ্ছেদত লিখা আছিল, ‘ধাৰাবাহিক পৰিঘটনাৰ ফলত ১৯৯২ চনৰ ডিচেম্বৰ মাহত অযোধ্যাৰ বিতৰ্কিত গঠন (বাবৰি মছজিদ নামেৰে জনাজাত) ভাঙি পেলোৱা হয়। এই ঘটনাই দেশৰ ৰাজনীতিত বহু পৰিৱৰ্তনৰ আৰম্ভণি ঘটায় আৰু ভাৰতীয় জাতীয়তাবাদ আৰু ধৰ্মনিৰপেক্ষতাৰ স্বৰূপ সম্পৰ্কে বিতৰ্ক তীব্ৰতৰ কৰি তোলে। ইয়াৰ লগে লগে দেশত বিজেপিৰ উত্থান ঘটিল আৰু ‘হিন্দুত্ব’ৰ ৰাজনীতি তীব্ৰতৰ হৈ পৰিল।'
এতিয়া এই অনুচ্ছেদটো সলনি কৰি নতুন অনুচ্ছেদটো এনেদৰে লিখা হৈছে, ‘অযোধ্যাৰ ৰাম জন্মভূমি মন্দিৰক লৈ যুগ যুগ ধৰি চলি অহা আইনী আৰু ৰাজনৈতিক বিবাদে ভাৰতৰ ৰাজনীতিত প্ৰভাৱ পেলাবলৈ আৰম্ভ কৰিলে, যাৰ ফলত বহু ৰাজনৈতিক পৰিৱৰ্তনৰ জন্ম হ’ল। ধৰ্মনিৰপেক্ষতা আৰু গণতন্ত্ৰৰ আলোচনাৰ দিশ সলনি কৰি ৰাম জন্মভূমি মন্দিৰ আন্দোলন কেন্দ্ৰীয় বিষয় হৈ পৰিল। উচ্চতম ন্যায়ালয়ৰ সাংবিধানিক বিচাৰপীঠৰ সিদ্ধান্ত (২০১৯ চনৰ ৯ নৱেম্বৰত ঘোষণা)ৰ পিছত এই পৰিৱৰ্তনৰ ফল হ’ল অযোধ্যাত ৰাম মন্দিৰ নিৰ্মাণ কৰা।' পাঠ্যপুথিৰ এই পৰিৱৰ্তনৰ বাবে এনচিইআৰটিয়ে যুক্তি দিছে যে অধ্যায়টোৰ নতুন পৰিৱৰ্তনৰ সৈতে সমন্বয় সাধন কৰিবলৈ প্ৰশ্নসমূহ সলনি কৰা হৈছে।
সংস্থাটোৱে কয় যে ‘ৰাজনীতিৰ শেহতীয়া পৰিৱৰ্তন’ৰ কথা মনত ৰাখি এই সালসলনি কৰা হৈছে। ইফালে এনচিইআৰটিয়ে ৫ নং অধ্যায়তো একেধৰণৰ কিছু পৰিৱৰ্তন কৰিছে। গুজৰাট হিংসাৰ উল্লেখ ৫ নং অধ্যায়ৰ ‘গণতান্ত্ৰিক অধিকাৰ’ৰ পৰা আঁতৰাই দিয়া হৈছে। এই অধ্যায়ত এটা ‘নিউজ কোলাজ’ দিয়া হৈছিল য’ত গুজৰাট হিংসাৰ কথা উল্লেখ কৰা হৈছিল। ইয়াৰ পূৰ্বে এই অনুচ্ছেদত লিখা আছিল, ‘এই পৃষ্ঠাৰ বাতৰিৰ কোলাজত আপুনি ৰাষ্ট্ৰীয় মানৱ অধিকাৰ আয়োগৰ (এনএইচআৰচি) উল্লেখ দেখিছেনে? এই উল্লেখসমূহে মানৱ অধিকাৰৰ প্ৰতি ক্ৰমবৰ্ধমান সজাগতা আৰু মানৱ মৰ্যাদাৰ বাবে সংগ্ৰামক প্ৰতিফলিত কৰে। বহু ক্ষেত্ৰত মানৱ অধিকাৰ উলংঘাৰ বহু গোচৰ পোহৰলৈ আহিছে, যেনে- গুজৰাটৰ হিংসাৰ ৰাজহুৱা দৃষ্টিগোচৰ কৰা হৈছিল।'
এই অনুচ্ছেদটো সলনি কৰি এতিয়া লিখা হৈছে - 'সমগ্ৰ দেশতে মানৱ অধিকাৰ উলংঘাৰ বহু গোচৰ ৰাজহুৱা জাননীলৈ অনা হৈছিল।' গুজৰাট হিংসাৰ উল্লেখ আঁতৰোৱাৰ আঁৰৰ এনচিইআৰটিৰ যুক্তি হ’ল ‘নিউজ কোলাজ আৰু ইয়াৰ বিষয়বস্তুৱে ২০ বছৰ পুৰণি আৰু ন্যায়িক প্ৰক্ৰিয়াৰ জৰিয়তে সমাধান কৰা এটা কাণ্ডৰ কথা উল্লেখ কৰিছে।’ খবৰ অনুসৰি মুছলমান সম্প্ৰদায়ৰ কথা উল্লেখ থকা পাঠ্যক্ৰমৰ কিছুমান ঠাইতো পৰিৱৰ্তন কৰা হৈছে।
৫ নং অধ্যায় ‘প্ৰান্তীয়কৰণৰ বুজাবুজি’ত মুছলমানসকলক উন্নয়নৰ সুবিধাৰ পৰা ‘বঞ্চিত’ হোৱাৰ উল্লেখ আঁতৰোৱা হৈছে। আনহাতে, দ্বাদশ শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে এনচিইআৰটিৰ ইতিহাস পুথিখনতো বহু পৰিৱৰ্তন কৰা হৈছে, যাৰ ফলত আৰ্যসকল ভাৰতলৈ অহা কথাটোত সন্দেহৰ সৃষ্টি হৈছে। এই পৰিৱৰ্তনসমূহে মূলতঃ হৰপ্পা সভ্যতাৰ ‘৫০০০ বছৰ ধৰি অখণ্ড ধাৰাবাহিকতা’ৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। উল্লেখযোগ্য যে এনচিইআৰটিয়ে কেৱল দ্বাদশ শ্ৰেণীৰ ইতিহাস পুথিত পৰিৱৰ্তন কৰাই নহয়, ষষ্ঠ শ্ৰেণীৰ পৰা দ্বাদশ শ্ৰেণীলৈ ইতিহাস, ৰাজনীতি বিজ্ঞান আৰু সমাজবিজ্ঞানৰ কিতাপতো বহু সালসলনি কৰিছে।