ভাৰতৰ প্ৰাচীন ধৰ্ম সনাতন ধৰ্মক লৈ তামিলনাডু চৰকাৰৰ মন্ত্ৰী তথা মুখ্যমন্ত্ৰী এম কে ষ্টেলিনৰ পুত্ৰ উদয়ানিধি ষ্টেলিনে কৰা এটা মন্তব্যক লৈ এতিয়া দেশজুৰি সৃষ্টি হৈছে বিতৰ্কৰ। ১ ছেপ্টেম্বৰত ডিএমকেৰ নেতাগৰাকীয়ে তামিলনাডুত আয়োজিত এক কাৰ্যসূচীত সনাতন ধৰ্মক সামাজিকভাৱে অশুভ বুলি অভিহিত কৰি সনাতন ধৰ্মক নিৰ্মূলৰ বাবে আহ্বান জনাই এতিয়া বিজেপি, আৰএছএছৰ লগতে হিন্দুত্ববাদী দল-সংগঠনৰ ৰোষত পৰিছে।
উল্লেখ্য যে, উদয়ানিধি ষ্টেলিনে এক অনুষ্ঠানত প্ৰদান কৰা ভাষণত কৈছিল, "সনাতন ধৰ্ম হৈছে জাতি আৰু ধৰ্মৰ নামত মানুহক বিভাজিত কৰা এটা ধাৰণা, ইয়াৰ অন্ত পেলোৱাটোৱেই হৈছে মানৱতা আৰু সমতাৰ প্ৰসাৰ।" তেওঁ লগতে এয়াও কয় যে আমি যিদৰে মহ, ডেংগু, মেলেৰিয়া আৰু ক’ৰোনাক নিৰ্মূল কৰোঁ, কেৱল সনাতন ধৰ্মৰ বিৰোধিতা কৰিলেই নহ’ব। ইয়াক সমাজৰ পৰা সম্পূৰ্ণৰূপে আঁতৰাই পেলাব লাগিব।
মুখ্যমন্ত্ৰীৰ পুত্ৰৰ এনে মন্তব্যৰ পিছতে এতিয়া জাঙুৰ খাই উঠিছে সমাজৰ বিভিন্ন ক্ষেত্ৰৰ লোক। বিজেপিৰ ৰাষ্ট্ৰীয় অধ্যক্ষ জে পি নাড্ডাই এই মন্তব্যক তীব্ৰ ভাষাৰে গৰিহণা দি কয় যে এয়া হিন্দু ধৰ্মৰ ওপৰত আস্থা ৰখা সকলৰ ওপৰত কৰা আক্ৰমণ।
আনহাতে বিজেপিৰ আই টি চেলৰ মুৰব্বী অমিত মালব্যই ছ’চিয়েল মিডিয়া প্লেটফৰ্ম এক্স (টুইটাৰ)ত লিখিছে, “উদয়ানিধিয়ে সনাতন ধৰ্মক মেলেৰিয়া আৰু ডেংগুৰ সৈতে সংযোগ কৰিছে। তেওঁলোকৰ মতে কেৱল ইয়াৰ বিৰোধিতা কৰাই নহয়, ইয়াক বিলুপ্ত কৰাও উচিত। মুঠতে সনাতন ধৰ্ম পালন কৰা বাবেই ভাৰতৰ ৮০ শতাংশ লোকক হত্যা কৰাৰ আহ্বান জনোৱা হৈছে।’’
দেশজুৰি সূত্ৰপাত ঘটা বিতৰ্কৰ পিছতে পুনৰ প্ৰতিক্ৰিয়া ব্যক্ত কৰি উদয়ানিধি ষ্টেলিনে কয় যে তেওঁ সনাতন ধৰ্মৰ বাবে দুখভোগ কৰা সমাজৰ নিৰ্যাতিত আৰু প্ৰান্তীয় লোকসকলৰ কণ্ঠ উত্তোলন কৰিছে। তেওঁ লগতে কয়, ''আমি আমাৰ কথাত থিয় দিছো আৰু যিকোনো আইনী প্ৰত্যাহ্বানৰ সন্মুখীন হ’বলৈ সাজু। আমি দ্ৰাবিড় ভূমিৰ পৰা সনাতন ধৰ্মক আঁতৰাবলৈ দৃঢ়প্ৰতিজ্ঞ আৰু ইয়াৰ পৰা এক ইঞ্চিও পিছুৱাই নাযাওঁ।’’
RSSৰ দৃষ্টিৰে সনাতন ধৰ্মৰ ব্যাখ্যা
তামিলনাডু চৰকাৰৰ মন্ত্ৰী উদয়ানিধিৰ মন্তব্যৰ পিছতে এতিয়া বহুতৰে মনত প্ৰশ্নৰ উদ্ৰেক ঘটিছে কি কাৰণত তেওঁ সনাতন ধৰ্মক বহু সামাজিক দুষ্টতাৰ বাবে জগৰীয়া কৰিছে? সনাতন ধৰ্ম বুলি তেওঁ হিন্দু ধৰ্মকে বুজাইছিল নেকি? হিন্দু ধৰ্মৰ দৰে সনাতন ধৰ্মই বৰ্ণাশ্ৰম অৰ্থাৎ জাতি ব্যৱস্থা আৰু পিতৃতন্ত্ৰক সমৰ্থন কৰেনে? হিন্দু ধৰ্ম 'ব্ৰাহ্মণ্যবাদ'ৰ সমাৰ্থক নেকি?
উধয়ানিধিৰ এই বক্তব্যৰ পিছত ৰাষ্ট্ৰীয় স্বয়ংসেৱক সংঘৰ একাংশ নেতাই বাতৰি কাকতক জনাইছে যে সনাতন ধৰ্ম হৈছে দৰ্শনৰ সৈতে জড়িত এক দিশ। ই ভাৰতীয় সভ্যতাৰ মূল্যবোধৰ সৈতে জড়িত এক চিৰন্তন জীৱনশৈলী। লগতে সংঘই বহুবাৰ সনাতনক হিন্দুত্ব আৰু হিন্দু ৰাষ্ট্ৰৰ ধাৰণাৰে সংপৃক্ত কৰিছে৷
ৰাষ্ট্ৰীয় স্বয়ংসেৱক সংঘৰ নেতাসকলে কয় যে সনাতন ধৰ্ম চিৰন্তন আৰু অতীজৰে পৰা চলি আহিছে। যিটোক হিন্দু ধৰ্ম বুলি কোৱা হয়, সেয়া ইয়াৰ এক ৰূপ। যিসকলে ইয়াক ব্ৰাহ্মণ্যবাদৰ লগত সংযোগ কৰি আছে তেওঁলোকে ইয়াৰ বিষয়ে অৱগত নহয়।
ইংৰাজী কাকত ‘ইণ্ডিয়ান এক্সপ্ৰেছ’ৰ সৈতে হোৱা কথা-বতৰাত সংঘৰ সৈতে জড়িত এজন নেতাই কয় যে ‘ব্ৰাহ্মণ্যবাদ’ও নিজৰ মাজতে এক কাল্পনিক ধাৰণা। যিসকলে ইয়াক ব্ৰাহ্মণ্যবাদৰ সৈতে সংযোগ কৰি আছে তেওঁলোকে নিজৰ অজ্ঞানতা আৰু স্বাৰ্থপৰতাত তেনে কৰিছে।
সংঘৰ নেতাসকলে কয় যে ভাৰতত জন্ম লোৱা ধৰ্ম আৰু তেওঁলোকৰ পৰম্পৰাই মানুহৰ মাজত সমতা আৰু সহাৱস্থানৰ কথা কয়, আনহাতে বাহিৰৰ পৰা অহা ধৰ্মই বৈষম্য আৰু বিচ্ছেদৰ কথা কয়। সংঘৰ সৈতে জড়িত নেতাসকলে কয় যে সনাতন ধৰ্মত বৈষম্যৰ কোনো প্ৰশ্নই উত্থাপন নহয়।
আনহাতে উদয়ানিধি ষ্টেলিনে ভাষণত এই বৈষম্যৰ কথা উল্লেখ কৰিছে। এই কাৰণেই তেওঁলোকে সনাতন ধৰ্মৰ অন্ত পেলোৱাৰ কথা কৈছে। কিন্তু এই বিতৰ্কৰ পিছত তেওঁ স্পষ্টীকৰণ দি কয়, "মই স্পষ্টকৈ কওঁ যে মই হিন্দুত্ব আৰু হিন্দুৰ বিৰুদ্ধে একো কোৱা নাছিলো। সনাতন ধৰ্মই প্ৰচাৰ কৰা কু-অভ্যাস আৰু বৈষম্যক মই গৰিহণা দিছো। এই কু-শক্তিবোৰে যদি মোক তেওঁলোকৰ বিৰুদ্ধে কথা নক’বলৈ ভাবুকি দিয়ে তেন্তে সেয়া হ’ব নোৱাৰে। সনাতন ধৰ্মৰ ওপৰত মই বাৰে বাৰে কথা কৈ থাকিম।’’
সনাতন ধৰ্ম সম্পৰ্কে কি কয় বিশেষজ্ঞই?
আপাততঃ এই বিতৰ্ক বুজিবলৈ হ’লে প্ৰথমে জানিব লাগিব সনাতন ধৰ্ম কি? সনাতন ধৰ্মত বৈষম্যৰ দৰে কু-সংস্কাৰ আছে নেকি সেয়াও জনাটো নিতান্তই প্ৰয়োজন। পৌৰাণিক কাহিনী বিশ্লেষক তথা সাহিত্যিক দেৱদত্ত পাটনায়কে ছ’চিয়েল মিডিয়া প্লেটফৰ্ম এক্স (পূৰ্বৰ টুইটাৰ)ত এটা ভিডিঅ’ মুকলি কৰি ইয়াৰ অৰ্থ ব্যাখ্যা কৰিছে।
পাটনায়কে কয়, “ঊনৈশ শতিকাত সমাজখন সকলো জাতি আৰু মহিলাৰ মাজত শিক্ষাৰ প্ৰসাৰত নিয়োজিত আছিল। কিন্তু নিজকে সনাতনী হিন্দু বুলি কোৱা ৰক্ষণশীলসকলে ইয়াৰ বিৰোধিতা কৰিছিল। এইসকল লোকেই সেই প্ৰাচীন পৰম্পৰা অনুসৰণ কৰিছিল যিয়ে জাতি ব্যৱস্থা আৰু পিতৃতন্ত্ৰক প্ৰসাৰিত কৰিছিল।’’
তেওঁ আগলৈ কৈছে, "সনাতন ধৰ্মৰ প্ৰথম উল্লেখ শ্ৰীমদ্ভাগৱত গীতাত পোৱা যায়। ইয়াৰ অৰ্থ হৈছে আত্মাৰ জ্ঞান, যিটো চিৰন্তন। ইয়াত পুনৰ্জন্মৰ কথাও কোৱা হৈছে আৰু ইয়াক চিৰন্তন বুলি কোৱা হৈছে। সনাতন শব্দটো জৈন আৰু বৌদ্ধ ধৰ্মতো ব্যৱহাৰ কৰা হয়, কাৰণ এই ধৰ্মসমূহে পুনৰ্জন্মত বিশ্বাস কৰে। আনহাতে ইছলাম, ইহুদী আৰু খ্ৰীষ্টান ধৰ্মৰ অৰ্থত সনাতনৰ উল্লেখ নাই কাৰণ তেওঁলোকে পুনৰ্জন্মত বিশ্বাস নকৰে। মনত ৰখা উচিত যে সনাতন শব্দটো বেদৰ পৰা অহা নাই।’’
ৰাষ্ট্ৰীয় স্বয়ংসেৱক সংঘৰ অন্যতম প্ৰতিষ্ঠাপক কেশৱ বলিৰাম হেডগেৱাৰৰ জীৱনীকাৰ ৰাজ্যসভাৰ সাংসদ ৰাকেশ সিনহাৰ পৰা বিবিচি হিন্দীয়ে জানিব বিচাৰিছিল যে উদয়ানিধি ষ্টেলিনে জাতি ব্যৱস্থাকে ধৰি বহু সামাজিক কু-অসমতাৰ বাবে সনাতন ধৰ্মক জগৰীয়া কৰা সন্দৰ্ভত তেওঁৰ মতামত কি?
যাৰ উত্তৰত ৰাকেশ সিনহাই কয়, “সনাতন হৈছে প্ৰগতিশীল প্ৰক্ৰিয়াৰ নাম। সমতা, সম্প্ৰীতি আৰু বৈচিত্ৰ্য সনাতন ধৰ্মৰ মৌলিক মাত্ৰা। যদি বৈচিত্ৰ্য এটা মাত্ৰা নহ’লহেঁতেন তেন্তে ঊপনিষদত ‘নেতি-নেতি’ অৰ্থাৎ ‘এইটো নহয়, সেইটো নহয়’ৰ কোনো উল্লেখ নাথাকিলহেঁতেন। সনাতন ধৰ্মত যদি সমতাৰ প্ৰৱণতা নাথাকিলহেঁতেন তেন্তে ব্যৱস্থাৰ পৰা প্ৰতিশোধ লোৱাৰ প্ৰশ্ন নাথাকিলহেঁতেন।’’
তেওঁ পুনৰ কয়, “সমাজত পন্থা, জীৱন-ধাৰণৰ পদ্ধতি আৰু বৈচিত্ৰ্যৰ অবিৰত প্ৰবাহ চলি আছে আৰু কোনেও অস্বস্তিকৰভাৱে চোৱা নাই, সেয়েহে সনাতন আৰু হিন্দু ধৰ্মৰ মাজত পাৰ্থক্য কৰাটোও ভুল। কাৰণ হিন্দু ধৰ্মৰ মৌলিক আত্মা সনাতন ধৰ্ম।’’
ৰাকেশ সিনহাই কয়, "গান্ধী আৰু সনাতন ধৰ্মৰ মাজত কোনো পাৰ্থক্য নাছিল, গান্ধীয়ে হৰিজনসকলৰ মাজত কাম কৰিছিল, হৰিজন নামৰ এখন আলোচনী প্ৰকাশ কৰিছিল, আৰু তেওঁৰ এই গ্ৰন্থসমূহ হিন্দু সমাজৰ বহল চেতনাই সমৰ্থন কৰিছিল।"
সনাতন ধৰ্মই বৈষম্য কৰে নেকি?
ৰাকেশ সিনহাই কয়, "সনাতন ধৰ্মক মেলেৰিয়া আৰু ডেংগু বুলি কোৱা উদয়ানিধি ষ্টেলিনে নাজানে যে সনাতন ধৰ্ম হৈছে তামিল সংস্কৃতি আৰু ভাষাৰ ভিত্তি।"
তেওঁ কয়, “তামিল ভাষা ভগৱান শংকৰে আগস্ত্য মুনিক শিকাইছিল বুলি এটা প্ৰতিষ্ঠিত আধ্যাত্মিক বিশ্বাস আছে। আৰু অগস্ত্য মুনিয়েই আছিল তামিল সংস্কৃতি আৰু ভাষাৰ প্ৰসাৰৰ সৈতে উত্তৰ আৰু দক্ষিণ ভাৰতৰ ঐক্যৰ বাবে কাম কৰা ব্যক্তি। উদয়ানিধিৰ দৰে মানুহে তামিল সংস্কৃতি আৰু ভাষাৰ আধাৰ নাজানে। সেইবাবেই ইয়াৰ বিৰোধিতা কৰি ভাৰতীয় আত্মাৰ মূলত আক্ৰমণ কৰিছে।’’
কিন্তু বুৰঞ্জীবিদ অশোক কুমাৰ পাণ্ডেয়ে কয় যে সনাতন মানে সেইটোৱেই যিটো অতীজৰে পৰা চলি আহিছে। বৌদ্ধ আৰু জৈন ধৰ্মইও নিজকে সনাতন বুলি কয়। বেদত সনাতন শব্দ নাই।
তেওঁ কয়, “আচলতে ১৯ আৰু ২০ শতিকাত যেতিয়া হিন্দু ধৰ্মৰ ভিতৰত সংস্কাৰবাদী আন্দোলন সংঘটিত হৈছিল, সেই সময়ছোৱাত উচ্চ জাতিৰ এটা দলে বিশেষকৈ ব্ৰাহ্মণে নিজকে ‘সনাতনী হিন্দু’ বুলি ক’বলৈ আৰম্ভ কৰে। মন কৰিব, ইয়াত সনাতনী হিন্দুৰ সমাৰ্থক নহয় বৰঞ্চ হিন্দু ধৰ্মৰ ভিতৰৰ এটা গোট।’’
অশোক কুমাৰ পাণ্ডেয়ে কৈছে, “নিজকে সনাতনী হিন্দু বুলি কোৱা এই লোকসকলে প্ৰথমে জাতি ব্যৱস্থাক সমৰ্থন কৰিছিল। মহৰ্ষি দয়ানন্দই যেতিয়া বেদলৈ ঘূৰি অহাৰ শ্লোগান দি অন্ধবিশ্বাস আৰু কিছু পৰিমাণে জাতিবাদৰ বিৰোধিতা কৰিছিল, তেতিয়া সনাতনী জনগোষ্ঠীয়ে তেওঁৰ তীব্ৰ বিৰোধিতা কৰিছিল।’’
তেওঁ কয়, "যেতিয়া মহাত্মা গান্ধীয়ে অস্পৃশ্যতা বিৰোধী অভিযান আৰম্ভ কৰিছিল, তেতিয়া সনাতনী জনসাধাৰণে প্ৰথমে তেওঁক আক্ৰমণ কৰিছিল, আনহাতে হিন্দু সমাজৰ এক বৃহৎ অংশই এই অমানৱীয় প্ৰথাৰ বিৰুদ্ধে থিয় দিছিল।"
পাণ্ডেয়ে আগলৈ কয়, “সনাতনীসকলে বহু ঠাইত অস্পৃশ্যতা বিৰোধী আন্দোলনৰ বিৰোধিতা কৰিছিল আৰু এই অভিযান চলোৱা লোকসকলক আক্ৰমণ কৰিছিল। মনত ৰাখিব মহাত্মা গান্ধীৰ লগত প্ৰচাৰ চলোৱা সকলো মানুহ হিন্দু আছিল। হয়, তেওঁ জাতি বৈষম্যৰ বিৰোধিতা কৰা হিন্দু আছিল, গতিকে সনাতনীসকলে তেওঁৰ ওপৰত খং কৰিছিল।’’
RSS আৰু সনাতনৰ সম্পৰ্ক
অশোক কুমাৰ পাণ্ডেয়ে কৈছে, "ৰাষ্ট্ৰীয় স্বয়ংসেৱক সংঘ এনে সনাতনী মতাদৰ্শৰ সংগঠন হৈ আহিছে, যাৰ উচ্চ পদবীত পৰিৱৰ্তন বিৰোধী আৰু সংস্কাৰবাদী ব্ৰাহ্মণ বহিছিল, এই কাৰণেই সংঘই সংবিধানৰ পৰিৱৰ্তে মনুস্মৃতি কাৰ্যকৰী কৰিবলৈ দাবী জনাইছিল। হিন্দু সংহিতা বিধেয়কৰ বিৰোধিতা কৰিছিল আৰু সংৰক্ষণৰ বাবে ড° আম্বেদকাৰৰ বিৰুদ্ধেও প্ৰচাৰ চলাইছিল।’’
সনাতনী ধাৰণাক লৈ দ্ৰাবিড় আৰু দলিতৰ মতামত
দলিত বিষয়ৰ বিশেষজ্ঞ তথা দ্ৰাবিড় আন্দোলনৰ বিশেষজ্ঞ চন্দ্ৰভান প্ৰসাদে কয় যে উদয়ানিধি ষ্টেলিনে সনাতন ধৰ্মৰ বিষয়ে যি কৈছে সেয়া এশ শতাংশই শুদ্ধ। বিবিচিৰ সৈতে হোৱা এক বাৰ্তালাপত তেওঁ কয়, "ভাগৱতত ধৰ্মৰ ব্যাখ্যা জাতি স্তৰৰ ভিত্তিত কৰা হৈছে, প্ৰতিটো জাতিৰ ধৰ্মৰ কথা কোৱা হৈছে। ইয়াত কোৱা হৈছিল যে সকলো জাতিয়ে নিজৰ বাবে নিৰ্ধাৰিত ধৰ্ম পালন কৰিব লাগে।’’
চন্দ্ৰভান প্ৰসাদে কৈছে, “স্বামী স্বৰূপানন্দই ১৯০৯ চনত প্ৰথমবাৰৰ বাবে প্ৰকাশিত শ্ৰীমদ্ ভাগৱত গীতাৰ প্ৰস্তাৱনাত লিখিছে যে গীতাৰ সাৰমৰ্ম হ’ল নিজৰ স্বধৰ্ম বা কৰ্তব্য পালন কৰি মুক্তি লাভ কৰিব লাগে। ৰামকৃষ্ণ মিছনে এই ভাগৱত প্ৰচাৰ কৰে। ইয়াত শ্ৰীকৃষ্ণই স্বধৰ্মৰ বিষয়ে যি কথা কৈছে তাক আধুনিক হিন্দু সনাতন ধৰ্ম বুলি কোৱা হয়। অৰ্থাৎ জাতিৰ ভিত্তিত যিবোৰ কাম কোৱা হৈছে সেইবোৰ কৰি পৰিত্ৰাণ লাভ কৰিব লাগে।’’
তেওঁ পুনৰ কয়, “বৰ্ণাশ্ৰম ব্যৱস্থাত অন্তৰ্ভুক্ত সকলো বৰ্ণৰ কথা গীতাত কোৱা হৈছে। তেওঁলোকৰ বিশেষত্বৰ কথা উল্লেখ কৰা হৈছে যদিও শূদ্ৰৰ কথা অপমানজনক সুৰত কোৱা হৈছে।’’
উত্তৰ ভাৰততকৈ দাক্ষিণাত্যৰ পৃথক ৰাজনীতি!
উত্তৰ ভাৰত আৰু দক্ষিণ ভাৰতৰ ৰাজনীতি সম্পূৰ্ণৰূপে পৃথক বুলি বিশেষজ্ঞসকলে দাবী কৰি আহিছে। উত্তৰ ভাৰতৰ ৰাজনীতিত হিন্দু ধৰ্মৰ যথেষ্ট প্ৰভাৱ থকাৰ বিপৰীতে দাক্ষিণাত্যত সেয়া যথেষ্ট কম। ইয়াৰ পৰিৱৰ্তে তামিলানাডু, কেৰালাৰ দৰে ৰাজ্যত ধৰ্মমুক্ত ৰাজনীতিৰ প্ৰতিহে ভোটাৰসকল যথেষ্ট আকৰ্ষিত হৈ আহিছে। এনে কাৰণতে ধৰ্মবিৰোধী তথা নাস্তিক হিচাপে পৰিচিত উদয়ানিধি ষ্টেলিনৰ ককাদেউতাক এম কৰুণানিধিয়ে দ্ৰাৱিড় আন্দোলনৰ জৰিয়তে কেবাবাৰো তামিলনাডুৰ মুখ্যমন্ত্ৰীৰ পদত অধিষ্ঠিত হ’বলৈ সমৰ্থ হৈছিল।
তামিলনাডুৰ এটি আঞ্চলিক দল হৈছে ভিড়ুদলাই চিৰুতেগল কচ্ছি চমুকৈ ভিচিকে। এই দলটোৰ বৰ্তমানৰ অধ্যক্ষ টোল থিৰুমাৱলৱনে ধাৰাবাহিকভাৱে সনাতন বিৰোধী মন্তব্য কৰি আহিছে যদিও এই লৈ বিজেপিয়ে ৰাষ্ট্ৰীয় স্তৰত বিৰোধিতা কৰিবলৈ সমৰ্থ হোৱা নাছিল। থিৰুমাৱলৱনে সনাতন ধৰ্মৰ বিৰুদ্ধে একাধিক ডাঙৰ ডাঙৰ সন্মিলন অনুষ্ঠিত কৰি আহিছে। ২০১৮ চনত দ্ৰাৱিড় আন্দোলনৰ নেতা তথা সমাজ সংস্কাৰক, ব্ৰাহ্মণ্যবাদ বিৰোধী পেৰিয়াৰৰ স্মৃতি দিৱসত থিৰুমাৱলৱনে কৈছিল, 'সামাজিক ন্যায় আৰু সমতাৰ জয় হ’ব আৰু সেইদিনাই আমি বিভেদকামী সনাতনক পুলিয়ে-পোখাই উভালি পেলাম।’
ইয়াৰ পিছত ২০১৯ চনৰ লোকসভা নিৰ্বাচনৰ পূৰ্বে থিৰুমাৱলৱনে জানুৱাৰী মাহত ত্ৰিছিত দেশম কপ্পোম নামৰ এক বিশাল সন্মিলন অনুষ্ঠিত কৰিছিল। এই সন্মিলনত ভাষণ প্ৰদান কৰি তেওঁ কৈছিল, 'সনাতন নিঃশেষ হ’লেই দেশত মিলাপ্ৰীতি অটুত থাকিব। সনাতনী শক্তিৰ ফলত দেশৰ যি ক্ষতি হৈছে সেয়া পূৰণ কৰাতো আমাৰ দায়িত্ব।’ তেওঁ আৰু কৈছিল, 'সনাতন সিদ্ধান্ত আৰু গণতান্ত্ৰিক সিদ্ধান্তৰ মাজত ২ হাজাৰ বছৰীয়া পুৰণি সংঘাত আছে। তেওঁলোকে হাজাৰ হাজাৰ বছৰ আগৰ সনাতনী সিদ্ধান্তবোৰ আকৌ ঘূৰাই আনিবলৈ অপচেষ্টা অব্যাহত ৰাখিছে। যদিহে সনাতন আকৌ ক্ষমতালৈ আহে তেন্তে বৰ্ণাশ্ৰম ব্যৱস্থা আৰু জাত-পাতৰ ভেদাভেদে পুনৰ মূৰ দাঙি উঠিব।’
এই সন্মিলনত তেতিয়া বিৰোধীৰ আসনত থকা ডিএমকেৰ নেতা তথা বৰ্তমানৰ মুখ্যমন্ত্ৰী এমকে ষ্টেলিনেও অংশগ্ৰহণ কৰিছিল আৰু ভাষণ প্ৰদান কৰিছিল। থিৰুমাৱলৱনে ২০২১ৰ বিধানসভা নিৰ্বাচনৰ ইস্তাহাৰত দিয়া শ্ল’গান আছিল, 'আহা সনাতনক পুলিয়ে-পোখাই উভালো আৰু গণতন্ত্ৰক ৰক্ষা কৰো।’ নিৰ্বাচনী সভাসমূহত নেতাগৰাকীয়ে কাৰ্যকৰ্তাসকলৰ সৈতে মিলি সনাতনক সমাজৰ পৰা দলিয়াই পেলোৱাৰ কথাও কৈছিল।
২০২১ৰ বিধানসভা নিৰ্বাচনত ভিচিকে দলে ডিএমকে আৰু কংগ্ৰেছৰ সৈতে একেলগে নিৰ্বাচনত অৱতীৰ্ণ হৈছিল। সেই সময়ত বিজেপিয়ে কংগ্ৰেছ দলে সনাতন ধৰ্ম বিৰোধী দলৰ সৈতে মিত্ৰতা কৰা বুলি সমালোচনাও কৰিছিল। কিন্তু থিৰুমাৱলৱনৰ ভাষণক লৈ বিজেপিয়ে এতিয়াৰ উদয়ানিধিৰ ভাষণক লৈ হৈ-চৈ কৰাৰ দৰে প্ৰতিক্ৰিয়া প্ৰকাশ কৰা পৰিলক্ষিত হোৱা নাছিল। উক্ত নিৰ্বাচনত সনাতন বিৰোধী ভিচিকে দলে ৪খন আসন লাভ কৰিবলৈ সমৰ্থ হয়।
নিজৰ ভাষণত সনাতনীসকলক হত্যা কৰিবলৈ আহ্বান জনাইছিল নেকি উদয়ানিধিয়ে?
এতিয়ালৈকে দেশৰ বহু ঠাইত উদয়ানিধিৰ বিৰুদ্ধে অভিযোগ দাখিল কৰা হৈছে। আনহাতে, ছ’চিয়েল মিডিয়া প্লেটফৰ্ম এক্সত তেওঁ পুনৰবাৰ স্পষ্ট কৰি দিছে যে তেওঁ কেতিয়াও সনাতনীক হত্যা কৰাৰ কথা কোৱা নাছিল। তেওঁ কেৱল কৈছিল যে সনাতন ধৰ্ম হৈছে জাতি আৰু ধৰ্মৰ নামত মানুহক বিভাজিত কৰা ধাৰণা। সনাতন ধৰ্মৰ অন্ত পেলোৱাৰ অৰ্থ হ'ল মানৱতা আৰু মানুহৰ মাজত সমতাক সমৰ্থন কৰা।
উল্লেখ্য যে, যোৱা ১ ছেপ্টেম্বৰত মাৰ্ক্সবাদী দলৰ সৈতে জড়িত সংগঠন তামিলনাডু প্ৰগতিশীল লেখক আৰু শিল্পী সংঘই চেন্নাইৰ কামৰাজাৰ এৰিনাত আয়োজন কৰা 'সনাতন উন্মুলন সন্মিলন’ত আমন্ত্ৰিত অতিথি হিচাপে ভাগ লৈ ভাষণ প্ৰদান কৰিছিল উদয়ানিধিয়ে। অনুষ্ঠানত মন্ত্ৰী উদয়ানিধিয়ে ভাৰতৰ স্বাধীনতা আন্দোলনত আৰএছএছৰ অৱদান শীৰ্ষক এখন ব্যংগচিত্ৰৰ কিতাপো উন্মোচন কৰিছিল। নিজৰ ভাষণত সনাতন ধৰ্মই কিদৰে একাংশ লোকক শোষণ কৰি আহিছে সেই সন্দৰ্ভত ব্যাখ্যা আগবঢ়াইছিল উদয়ানিধিয়ে।
সনাতন সন্দৰ্ভত উদয়ানিধি ষ্টেলিনৰ বক্তব্যৰ পিছত সোঁপন্থী ৰাজনীতিৰ সৈতে জড়িত লোকসকলে এই বিতৰ্কৰ পৰা ৰাজনৈতিক লাভালাভৰ সুযোগ দেখিবলৈ পাইছে। সেইবাবেই ষ্টেলিনৰ এই বক্তব্যৰ ওপৰত অব্যাহত আছে বিতৰ্ক। বিভিন্নজনে অভিযোগ কৰিছে- নিজৰ স্বাৰ্থৰ বাবেই উদয়ানিধিৰ মন্তব্যক লৈ হোৱা শাম কাটিবলৈ দিব বিচৰা নাই বিজেপিয়ে।
বিজেপি আৰু আৰ এছ এছে সনাতন ধৰ্মৰ বিৰুদ্ধে দিয়া বক্তব্যক কেনেদৰে নিজৰ পক্ষত ব্যৱহাৰ কৰে তাৰ উদাহৰণ দাঙি ধৰে বিদুথলাই চিৰুথাইগাল কটচি (ভিচিকে)ৰ প্ৰতিষ্ঠাপক থল থিৰুমাৱলাভানে। ভিচিকে অৰ্থাৎ লিবাৰেচন পেন্থাৰ পাৰ্টি পূৰ্বতে ভাৰতীয় দলিত পেন্থাৰ বুলি জনা গৈছিল।
‘দ্য হিন্দু’ত প্ৰকাশিত এক প্ৰতিবেদন অনুসৰি বিগত ৩০ বছৰ ধৰি তেওঁ সনাতন ধৰ্মৰ বিৰুদ্ধে মাত মাতি আহিছে বুলিও কয়। চেন্নাইত তেওঁ কয়, "হিন্দুত্ব আৰু সংঘ পৰিয়াল ৰাজনীতিক আক্ৰমণ কৰাৰ সময়ত তেওঁ ইচ্ছাকৃতভাৱে সনাতন ধৰ্মৰ ব্যৱহাৰ কৰিছিল, যাতে সংঘ পৰিয়ালে তেওঁক হিন্দু বিৰোধী আখ্যা দি ৰাজনৈতিক সুবিধা ল'ব নোৱাৰে।"
তেওঁ কয়, ‘হিন্দুত্ব, হিন্দু ধৰ্ম আৰু সনাতন ধৰ্মৰ অৰ্থ বেলেগ বেলেগ। সনাতন ধৰ্ম হৈছে আৰ্যসকলৰ ধৰ্মৰ মূল (আজিৰ প্ৰেক্ষাপটত হিন্দু ধৰ্ম) আৰু বৈষম্যই ইয়াৰ ভিত্তি। ইয়াত বৈষম্য আছে আৰু আপুনি কোন বৰ্ণ বা জাতিত জন্মগ্ৰহণ কৰে তাৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি ইয়াত সামাজিক মৰ্যাদা নিৰ্ধাৰণ কৰা হয়।